Orkla rozszerza swoją działalność

15 stycznia 2015  Orkla Home & Personal zawarła umowę o nabycie 100% udziałów spółki Cederroth, dostawcy markowych towarów konsumpcyjnych. Umowa została zatwierdzona na wszystkich rynkach, których dotyczyło to nabycie. W Norwegii umowę zatwierdzono pod warunkiem sprzedaży marki Asan. Wcześniej umowa została zatwierdzona w Szwecji, pod warunkiem sprzedaży Allévo. Mimo że przejęcie zostało zakończone, należące do Cederroth i Orkla spółki Lilleborg oraz Orkla Health będą na razie działać jako odrębne firmy.

Spółki Cederroth i Orkla posiadają wiele spośród najbardziej znanych marek na rynkach nordyckich. Produkty te cieszą się wysokim poziomem zaufania konsumentów i mają długą historię. Firmy poprzez swoje biznesowe połączenie, wzmacniają pozycję czołowego dostawcy produktów z kategorii zdrowia, pielęgnacji ran, pielęgnacji osobistej oraz środków czyszczących do użytku domowego, jednocześnie tworzą ciekawe możliwości dalszego rozwoju obu firm na rynkach Europejskich.

W związku z polityką Grupy Orkla na świecie, również w Polsce firmy  Cederroth Polska SA i Orkla Health Sp. o.o. podjęły decyzję o nawiązaniu współpracy. W konsekwencji od 1 stycznia 2016 nastąpiła koncentracja działań obu firm w kluczowych, dla każdej z nich, obszarach rynku. Orkla Health wykorzystuje swoje bogate doświadczenie z rynku farmaceutycznego do promocji marek firmy Cederroth (Salvequick, Jordan, Bio-Oil, Biofer) w aptekach, zaś firma Cederroth będąc ekspertem od działań na rynku masowym zajmuje się promocją marek Orkla ( Mӧller’s, Bodymax) w drogeriach.